tisdag 8 december 2009

Rostlagning

Har ikväll svetsat rost i vänster hjulhus i fram. Mycket kommer fram när man slipar lite. Är ännu inte klar med det hjulhuset, det blir några timar till då jag fick skära bort en hel del plåt. Men fick klart en del hål i alla fall. Plockade även bort sidokjolarna, och vad fann man där, Jo lite rost.. Men det var inte så farligt.
Igår måndag så var jag i garaget från 16,05 till ca 21,30. Lackade högersidan under listen. Så nu är den sidan klar. Bara skärmen som ska dit.
Plockade även bort frontplåten och lackade den en gång.
Tömde ur kylaren på kylarvätska. Skall eventuellt byta kyl då det är ett litet läckage alternativet är att fylla på tätningsmedel. Prövar nog med tätningsmedel.
I Söndags så var jag och Petter till motorstadion för Jesper och Anders ville prova deras Suzuki. Jag prova den några varv och den kändes bra då. Bengt Thorsell Kom förbi också och kikade lite. Jesper körde ca 15varv. När Bengt prova den tyckte han att den var för hård i fjädringen. Mycket riktigt, Den fjädrade inget i fram. Så det var slut åkt för den dagen.
I dag så var jag till posten och skickade iväg mina fjäderben till BoWi i Gävle för renovering.
Nu blir det inget mer i garaget förän fredag eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar