måndag 2 augusti 2010

Inför Ox-specialen

Ja, då är det nu klart att det blir tävling i Mariestad på Lördag.
Start/mål och service plats är förlagt till Grevby motorstadion utmed E20 1 mil norr om Mariestad.
Första start är 11,00 sen rullar det på med 1min startmellanrum, 3ss som köres 2 gånger. Service mellan SS3 och SS4.
Tyvärr har jag legat på latsidan vad gäller att göra i ordning bilen.
Åkte till garaget först i Söndags och grejade lite. Tyvärr så upptäcktes ett kraftigt avgas läckage i främre röret. Så det blev att plocka dän det och fixa/slipa och svetsa om. Så nu väntar jag på packnigar som skall komma imorgon.
Och håller nu på att kränga däck på lunchen och en stund efter jobbet.
Slog sönder en plåtfälg på lägret så har tänkt att åka på alu fälgar fram och plåtisar bak.
Sen måste jag göra hjulinställning och städa ur allt damm och smuts som blev efter lägret.
Men börjar bli taggad nu inför tävlingen på hemma plan! Tyvärr så åker jag ihop med alla andra 2 hjulsdrivna ekipage inkl. A-B och C förare. Det går som det går, kul att ha en tävl. på hemmaplan.
Helgen efter är jag och Mikael anmälda till kvarnturen i Motala. som ingår i Suzuki cupen. Helgen efter det skulle Norrköping kört sin redan flyttade Majpokal, men det ser mörkt ut, för inbjudan har ännu inte kommit. Så det blir Götenerundan istälet, antingen som publik eller köra. Får se hur det blir. Ekonomin styr ju det hela och om man har någon bil att åka i efter dessa 2 helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar