fredag 30 april 2010

Utökning i familjen

Har idag räddat livet på en Opel som skulle till skrot men som jag kände att jag var tvungen att adoptera.. En kund på jobbet hade bett om kostnadsförslag på några 'tvåor' från bilprovningen men han tyckte det blev för dyrt så han skulle köra den till skroten. Men det fick jag reda på så var tvungen att kika på den. Opel Astra 1,6 16v en vit kombikoupè en -97a. Den hade följande 2or: Längsgående bromsrör båda sidor, rostskadade, bromsrör höger fram rostskadat. Fjäderbenslagring vänster fram, kärvar och Dragkrok rostskadad. Reggar om den utan dragkrok, svetsar dit en mutter på den.
Den var i princip fulltankad och nyskattad också. Så det är ingen dålig affär jag gjorde i förmiddags.
Imorgon så drar NRT till Falköping för att kika på lill-jumbon. Första start kl 11,00. 70 bilar stort startfält, men de kunde haft strax över hundra om dom tagit emot alla som anmälde sig.
Jag själv har anmält oss till Silverrundan i Hällefors den 13/5. Är en rallysprint på grus. Får se om stötdämparna hinner komma tills dess.
Skall bege oss till servicechefen i teamet för att fira valborg strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar